Οι Λαθρομεταναστες θα μπουνε στα στρατοπεδα

Για το σχέδιο του Μ. Χρυσοχοϊδη σχετικά με τα 30 κέντρα προσωρινής φύλαξης παράνομων μεταναστών

Ελληνικα Mirage Vs Τουρκικη Φρεγατα

Mαχητικά αεροσκάφη Μirage 2000, προερχόμενα από την Τανάγρα στοχοποίησαν την τουρκική φρεγάτα Gaziantep (F490)

Προετοιμασια των ΗΠΑ για πολεμο

Πολεμική προετοιμασία 90 ημερών από τις ΗΠΑ μεταφέρουν πολεμικά πλοία, ναρκαλιευτικά όπλα και πυρομαχικα

Η Τουρκια αποφασισμενη για αντιπαραθεση

Oι αποκαλύψεις του Wikileaks που δημοσιεύουν «Τα Νέα», και θέλουν την Τουρκία αποφασισμένη για στρατιωτική αντιπαράθεση

Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Εξασθενεί η έκρηξη στην Ισλανδία, απίθανο να επηρεάσει σημαντικά το κλίμα

Λάβα άρχισε να ρέει τη Δευτέρα από το ηφαίστειο Αγιαφιγιαπλαγιουρκούλ της Ισλανδίας και η τέφρα που εκτοξεύει έχει μειωθεί σημαντικά. Οι επιστήμονες δεν περιμένουν σημαντικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο κλίμα. Η ανησυχία πάντως παραμένει για το πόσιμο νερό και τα ζώα της Ισλανδίας λόγω του φθορίου που περιέχει η σκόνη.


«Διαπιστώσαμε μια αλλαγή στην έκρηξη, το ηφαίστειο που εξέπεμπε τέφρα τώρα βγάζει λάβα. Αυτή είναι η πρώτη μέρα που βλέπουμε λάβα. Δεν ρέει, εκτινάσσεται» δήλωσε ο πιλότος Ρεϊνιρ Πέτουρσον, ο οποίος πέταξε πάνω από τον κρατήρα.

Ο ίδιος δήλωσε ότι το νέφος πάνω από το ηφαίστειο αποτελείται πλέον κυρίως από ατμό και όχι από στάχτες.

«Η ποσότητα της τέφρας έχει μειωθεί σημαντικά και το ύψος της δεν ξεπερνάει τα 3 χλμ, δηλαδή στο μισό ύψος σε σχέση με την πιο ισχυρή έκρηξη» είχε δηλώσει νωρίτερα στο Reuters η Μπρίντις Μπραντστότιρ, σεισμολόγος στο τμήμα Γεωφυσικής του Πανεπιστημίου της Ισλανδίας.

Η παρουσία λάβας σε μεγάλες ποσότητες είναι ένδειξη ότι η ηφαιστειακή έκρηξη περνά σε νέα, πιο ήπια φάση η οποία θα μείωνε την εκπομπή τέφρας.

«Η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη από ό,τι ήταν το Σάββατο» δήλωσε η Ούρντουρ Γκουντμουντσντότιρ, εκπρόσωπος του ισλανδικού υπουργείου Εξωτερικών.

Το νέφος μέχρι στιγμής δεν έχει φτάσει στην Ελλάδα, ωστόσο λόγω της εξασθένισης των νότιων ανέμων που προστάτευαν τη χώρα η τέφρα δεν αποκλείεται να περάσει από περιοχές της Βόρειας Ελλάδας την Τρίτη.

Η έκρηξη ήταν αρκετά ισχυρή για να παραλύσει τις αερομεταφορές στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, σύμφωνα όμως με τους επιστήμονες δεν είναι αρκετά ισχυρή για να επηρεάσει σημαντικά το παγκόσμιο κλίμα.

«Αυτή τη στιγμή, το μέγεθος της ισλανδικής έκρηξης δεν είναι αρκετό για να έχει σημαντικές κλιματικές συνέπειες» δήλωσε την Κυριακή ο κλιματολόγος Κάσμαν Αμαν του αμερικανικού Εθνικού Κέντρου Ατμοσφαιρικής Έρευνας.


Το θετικό είναι ότι η τέφρα του Αγιαφιγιαπλαγιουρκούλ δεν περιέχει μεγάλες ποσότητες θείου, ο οποίος θα αντιδρούσε στην ατμόσφαιρα με το νερό και θα σχημάτιζε σταγονίδια θειικού οξέος που θα έπεφταν τελικά με τη μορφή διαβρωτικής όξινης βροχής.

Το θείο θα μπορούσε επίσης να παραμείνει για μήνες ή και χρόνια στην ατμόσφαιρα και να ρίξει τη θερμοκρασία της Γης αν εκτινασσόταν σε αρκετά μεγάλο ύψος, άνω των 10 χλμ. Ευτυχώς η στήλη της τέφρας από τον κρατήρα του ηφαιστείου δεν έφτασε σε αυτό το ύψος.

«Αν η έκρηξη δεν αλλάξει, οι επιδράσεις στο κλίμα δεν φαίνονται σημαντικές» εκτίμησε ο Δρ Αμαν.

Στην πρόσφατη ιστορία έχουν καταγραφεί εξάλλου πολύ εντονότερα φαινόμενα. Η τέφρα από την έκρηξη του Πινατούμπο το 1991 , η οποία ήταν η ισχυρότερη έκρηξη ηφαιστείου τον 20 αιώνα, εκτινάχθηκε σε ύψος 30 χλμ και παρασύρθηκε 8.000 χλμ μακριά μέχρι τις ανατολικές ακτές της Αφρικής.

Το βαρύ πέπλο στάχτης απορρόφησε ένα μέρος της εισερχόμενης ηλιακής ακτινοβολίας και έριξε τη μέση θερμοκρασία της Γης κατά ένα βαθμό τα δύο χρόνια που ακολούθησαν την έκρηξη.

Ακόμα εντονότερη ήταν η κλιματική επίδραση από την έκρηξη του ηφαιστείου Ταμπόρα στην Ινδονησία το 1815, η οποία θεωρείται η ισχυρότερη στην καταγεγραμμένη ιστορία. Η σκοτεινή χρονιά που ακολούθησε έγινε γνωστή ως «η χρονιά χωρίς καλοκαίρι».

Ανησυχία για το φθόριο

Και η Ισλανδία, εξάλλου, έχει ζήσει στο παρελθόν πολύ χειρότερες ηφαιστειακές εκρήξεις: Το 1783, το ηφαίστειο Λάκι της σεισμογενούς χώρας εκτόξευε τοξικό καπνό επί οκτώ μήνες.

Η τέφρα που έπεσε στο έδαφος σκότωσε τα μισά από τα εκτρεφόμενα ζώα και προκάλεσε λιμό που σκότωσε τελικά το ένα τέταρτο του ανθρώπινου πληθυσμού της χώρας.

Ο κίνδυνος προέρχεται κυρίως από το χλώριο που περιέχει η ηφαιστειακή στάχτη, το οποίο προκαλεί βλάβες στα δόντια και τα οστά σε νεαρά ζώα και ανθρώπους και μπορεί επίσης να βλάψει το αναπνευστικό και το πεπτικό σύστημα.

Οι Ισλανδοί κτηνοτρόφοι κλήθηκαν να κρατούν τα ζώα τους σε κλειστούς χώρους.

«Αυτό που ελέγχουμε πρώτα από όλα είναι η ποσότητα του φθορίου» στη στάχτη, επισήμανε στο AFP ο Χάλντορ Ρούνολφσον της ισλανδικής Αρχής Τροφίμων και Κτηνοτροφίας.

Η συγκέντρωση φθορίου κοντά στο ηφαίστειο μετρήθηκε στα 23 με 35 χιλιοστογραμμάρια ανά κιλό τέφρας.

Μια άλλη πιθανή επίπτωση από την έκρηξη είναι η μόλυνση του πόσιμου νερού με φθοριούχο τέφρα.

Σύμφωνα πάντως με τον Δρ Γκούναρσον, επίσης ειδικός της Αρχής Τροφίμων και Κτηνοτροφίας, το μεγαλύτερο μέρος του πόσιμου νερού στην Ισλανδία αντλείται από το υπέδαφος και ο κίνδυνος μόλυνσης είναι μάλλον μικρός.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press

Καταστολή της διαφθοράς

Την ενεργοποίηση της δικαιοσύνης και των μηχανισμών ελέγχου του κράτους για την πάταξη της διαφθοράς, ζήτησαν οι ομιλητές στην ημερίδα που οργάνωσε η "Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς". Υπουργοί και εκπρόσωποι κομμάτων υπογράμμισαν ιδιαίτερα τις δυσμενείς επιπτώσεις που έχουν τα φαινόμενα αυτά στα δημόσια οικονομικά και τη διεθνή εικόνα της χώρας.




Τα αίτια της κρίσης που είναι και οικονομική είναι πολύ βαθιά και χάνονται στην ιστορία των λαθών των συμβιβασμών και των παραλείψεων από την πολιτεία εδώ και δεκαετίες, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου μιλώντας στο Συνέδριο της Διεθνούς Διαφάνειας. Τόνισε ότι η κρίση πηγάζει πρωτίστως από την αδιαφάνεια της εξουσίας του κράτους και του δημοσίου βίου της χώρας, από την πελατειακή αντίληψη που διάβρωσε τα πάντα. Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι όσο κι αν προσπαθούμε να αντέξουμε την οικονομία μας, όσο κι αν κάνουμε ότι περνά από το χειρ μας για να εξασφαλίσουμε χαμηλότοκο δανεισμό, οι προσπάθειες όσο υπάρχει η μαύρη τρύπα της διαφθοράς, είτε θα πηγαίνουν στράφι, είτε θα έχουν πολύ λιγότερα αποτελέσματα από εκείνα που θα μπορούσαμε να πετύχουμε αν είχαμε λύσει το πρόβλημα. Η εμπέδωση της διαφάνειας όπως και η επίλυση όλων των μεγάλων προβλημάτων σε κάθε χώρα είναι πάνω από όλα ζήτημα της αποφασιστικότητας και μεθοδικότητας των κυβερνήσεων.



Η διαφθορά σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στοιχίζει στους Έλληνες 790 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, με το γνωστό φακελάκι να κοστολογείται κατά μέσο όρο 1.355 ευρώ στο δημόσιο και 1.671 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα.

Από το βήμα της ημερίδας της Διεθνούς διαφάνειας Ελλάς οι ομιλητές τόνισαν ότι το διαχρονικό φαινόμενο της διαφθοράς θα αντιμετωπιστεί μόνο με εντατικοποίηση των ελέγχων και έγκαιρη λειτουργία της δικαιοσύνης.

Δ. Ρέππας: Η πατρίδα έχει ανάγκη ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης.

Ο Αντώνης Σαμαράς αναφερόμενος στο τεράστιο πρόβλημα της διαφθοράς στη χώρα μας, τόνισε ότι: "Χειρότερο και από την αντιμετώπιση του ελλείμματος είναι η έλλειψη του δημόσιου ήθους".

Ο Βαγγέλης Βενιζέλος προανήγγειλε αλλαγές στο σύστημα προμηθειών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και αυστηρότερους ελέγχους. "Η προσπάθεια κατά της διαφθοράς θα αποδώσει καρπούς".

Για 5.000 δικογραφίες που έχουν υποβληθεί τα τελευταία 10 χρόνια σε βάρος αστυνομικών, έκανε λόγo Ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης: "Χρειάζονται μηχανισμοί καταστολής της διαφθοράς" .

Π. Παυλόπουλος: "Είναι ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες στο χώρο της δικαιοσύνης".

Το σύνολο των ομιλητών στην ημερίδα τόνισαν ότι η αντιμετώπιση της διαφθοράς θα βελτιώσει τόσο τα έσοδα της πολιτείας αλλά και την αξιοπιστία της χώρας μας στο εξωτερικό.



ΠΗΓΕΣ: ΝΕΤ

Γ. Παπανδρέου: "Διπλή αναγκαστική πρόκληση" για τη χώρα

Αν το συμφέρον της χώρας επιτάσσει να χρησιμοποιήσουμε το μηχανισμό στήριξης, θα το κάνουμε χωρίς δισταγμό, ανέφερε ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου κατά τη διάρκεια των συνεργασιών που είχε τη Δευτέρα με κυβερνητικά στελέχη. Πρόσθεσε δε ότι αν γίνει κάτι τέτοιο, η κυβέρνηση θα ενημερώσει με ειλικρίνεια τους πολίτες, κι ότι αν για να γίνουν οι μεγάλες αλλαγές που απαιτούνται για να έχει η χώρα μια πορεία σιγουριάς χρειάζεται η προσφυγή στο μηχανισμό στήριξης, θα το κάνουμε. Η χώρα βρίσκεται ίσως στην πιο κρίσιμη περίοδο και έχει να αντιμετωπίσει μια "διπλή αναγκαστική πρόκληση", τόνισε ο Γ. Παπανδρέου. Ο Γ. Παπανδρέου τόνισε ότι οι παθογένειες ενός ιστορικού κύκλου 35 ετών και τα αποτελέσματα της καταστροφικής πολιτικής και των εγκληματικών επιλογών της κυβέρνησης Καραμανλή. Η οποία Νέα Δημοκρατία, όπως είπε, "αν είχε παραμείνει στην κυβέρνηση θα είχε οδηγήσει την οικονομία και την χώρα στην καταστροφή".


Αποτέλεσμα, όπως είπε ο πρωθυπουργός, της πολιτικής των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας είναι η επιτήρηση στην οποία βρίσκεται η χώρα, που σημαίνει ότι είναι υπό τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Και όπως πρόσθεσε χαρακτηριστικά, χωρίς το μηχανισμό στήριξης, η Ελλάδα θα ήταν ήδη στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο χωρίς το ευρωπαϊκό δίχτυ ασφαλείας.

Αναφερόμενος στο μηχανισμό στήριξης ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι πρόκειται για διπλή επιτυχία, πρώτον γιατί υπάρχει και δεύτερον γιατί η χώρα απέκτησε ένα δίχτυ ασφαλείας. Επιπροσθέτως, όπως τόνισε, ο μηχανισμός αυτός είναι αποτέλεσμα μιας απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεύτερο είναι αποτέλεσμα ευρωπαϊκής βούλησης, δηλαδή κατά βάση ευρωπαϊκός και τρίτο περιλαμβάνει τη συμμετοχή του ΔΝΤ κατά ένα μικρό μέρος. Ο κ. Παπανδρέου επέρριψε την ευθύνη για την παρουσία "στο κάδρο" του ΔΝΤ στις συντηρητικές ευρωπαϊκές δυνάμεις οι οποίες, όπως τόνισε, δεν έδειξαν την πίστη που θα έπρεπε στις δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατηγόρησε επίσης την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας η οποία όπως ανέφερε "παριστάνει ότι δεν θυμάται πως εγκατέλειψε το σκάφος πριν συγκρουστεί με το παγόβουνο". Και φτάνουν, όπως τόνισε, στο σημείο "να δαιμονοποιούν την επιτήρηση που με δική τους ευθύνη ήδη βρισκόμαστε" για να προσθέσει ότι "αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους, παριστάνουν τον Πόντιο Πιλάτο".

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι αυτό που θέλει η κυβέρνηση, να είναι δηλαδή η χώρα στις αγορές με καλύτερους όρους, αλλά και η ανάταξη της οικονομίας, είναι για την κυβέρνηση, πατριωτικό καθήκον και ότι τα μέτρα που πήρε, τα οποία ο ίδιος χαρακτήρισε επώδυνα, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για να ανακτήσει η Ελλάδα την αξιοπιστία της και να συγκροτήσει συμμαχίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κ. Παπανδρέου μιλώντας για όσους αρνούνται να δουν αυτή την πραγματικότητα τους κάλεσε "να κάνουν στην άκρη", καθώς όπως διαπιστώνει όλοι αυτοί κρύβονται πίσω από το μικροκομματικό τους συμφέρον. Το ίδιο ζήτησε και από όσους δεν θέλουν να αλλάξει η χώρα και να ξεφύγει από τις κακοδαιμονίες που την ταλανίζουν, διότι οι ίδιοι δεν θέλουν να χάσουν τα προνόμιά τους και να πληρώσουν αυτό που τους αναλογεί.

Ο κ. Παπανδρέου αναφέρθηκε και στη στάση και την αντίληψη των ηγεσιών της "άλλης αριστεράς", την οποία χαρακτήρισε απολύτως ανεδαφική. Εκφράζουν, όπως είπε, θέσεις που ηχούν ωραία αλλά πρακτικά δεν συνιστούν καμία αλλαγή, δεν δίνουν λύσεις και συμβάλλουν στη στασιμότητα. Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι η χώρα, εάν οδηγούνταν σε χρεοκοπία ή θα χρειαζόταν να υποστεί τα βάρη ενός επώδυνου δανεισμού, οι πρώτοι που θα τα πλήρωναν αυτά θα ήταν οι αδύναμοι και τα μεσαία στρώματα και όχι οι έχοντες. Όπως, ανέφερε επίσης χαρακτηριστικά, κάποιοι θα ήθελαν να μην πληρώσουν για την κρίση όσοι ευθύνονται για αυτήν και θα ήθελαν να φορτωθούν τα βάρη της μετάβασης σε εκείνους που ελάχιστα ευθύνονται στη δημιουργία της οικονομικής και πολιτικής κρίσης.

Ο κ. Παπανδρέου ανέφερε εξάλλου ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη μάχη για να πετύχει έναν πληρέστερο, κατά το δυνατόν, μηχανισμό στήριξης γιατί όπως τόνισε, θέλουμε ένα καθαρό πεδίο και μια στέρεη βάση που θα μας επιτρέψει να κινούμαστε σε ένα περιβάλλον σταθερότητας.

Προσδιορίζοντας τους στόχους της κυβέρνησης σήμερα ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι αυτοί είναι:

Δίχτυ ασφαλείας για την οικονομία και τη χώρα Παραγωγική ανασυγκρότηση Νέο πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης Νέο μοντέλο αποτελεσματικής διακυβέρνησης που εξασφαλίζει διαφάνεια, ουσιαστικό αποτέλεσμα και δικαιοσύνη. Και πάνω από όλα, όπως τόνισε ο κ. Παπανδρέου, και ως αποτέλεσμα όλων αυτών να δημιουργηθεί ένα δίχτυ ασφαλείας για τους Έλληνες πολίτες. Θέλουμε να τους θωρακίσουμε, τόνισε, απέναντι σε οποιαδήποτε νέα κρίση, την οποία όπως υπογράμμισε θα βιώναμε με μεγαλύτερη ένταση αν δεν κάναμε τις αναγκαίες αλλαγές. Και σ' αυτή την προσπάθεια κάλεσε όλους τους πολίτες να συμμετέχουν και να συμβάλλουν στην επιτυχία της.

Από την πλευρά του ανέλαβε την υποχρέωση η κυβέρνηση να ενημερώσει λεπτομερώς και με ειλικρίνεια τους Έλληνες πολίτες.

Senior Iraqi al-Qaeda leaders 'killed'

Iraqi Prime Minister Nouri Maliki and US officials say two leaders of al-Qaeda in Iraq have been killed in a joint Iraqi-US operation.


Mr Maliki said on national TV that the Iraqi al-Qaeda leader Abu Ayyub al-Masri and Abu Omar al-Baghdadi, who led an affiliate group, were dead.

US Vice-President Joe Biden said their deaths were "potentially devastating blows" to al-Qaeda in Iraq.

Mr Maliki said both had been killed in Salaheddin province, west of Baghdad.

Iraqi TV showed pictures of both men before and after their deaths.

"The attack was carried out by ground forces which surrounded the house, and also through the use of missiles," Mr Maliki said.


He said the house in Thar-Thar had been destroyed and the two bodies were found inside, in a hole in the ground in which they had been hiding.

"During the operation computers were seized with e-mails and messages to the two biggest terrorists, Osama bin Laden and [his deputy] Ayman al-Zawahiri," Mr Maliki added.

Speaking in Washington, Mr Biden said the operation "demonstrates the improved security, strength and capacity of Iraqi security forces".

In a statement, the commander of US forces in Iraq, Gen Raymond Odierno, said: "The death of these terrorists is potentially the most significant blow to al-Qaeda in Iraq since the beginning of the insurgency."

The statement said Iraqi forces with US support had mounted a night-time raid on the al-Qaeda leaders' safe-house.

It said the men were killed "after engaging the security team" and that al-Masri's assistant along with the son of al-Baghdadi were also killed.

A US helicopter crashed during the attack, killing one US soldier, the statement said.

There have been several previous official reports that both militants had been captured or killed which have turned out to be untrue.

Umbrella group




Abu Ayyub al-Masri was also known as Abu Hamza al-Muhajir.





ABU AYYUB AL-MASRI



Believed born in Egypt in 1968

Also known as Abu Hamza al-Muhajir

Replaced Abu Musab al-Zarqawi as leader of al-Qaeda in Iraq when Zarqawi was killed in 2006

He was believed to have helped Abu Musab al-Zarqawi form the first al-Qaeda cell in Baghdad. Zarqawi was killed in June 2006.

The Islamic State in Iraq is an umbrella organisation that includes several radical Sunni militant groups.

Al-Baghdadi was a nom de guerre for its shadowy leader, although some US commanders had previously cast doubt on whether he even existed. US officials said his real name was Hamid Dawud Muhammad Khalil al Zawi.

Mr Maliki said al-Qaeda had tried to camouflage Baghdadi by presenting several people with this name.

Al-Qaeda in Iraq has been blamed for some of the bloodiest insurgent attacks in the country since the US-led invasion of 2003.

The BBC's Jim Muir in Baghdad says that despite the optimism, the death of Abu Musab al-Zarqawi in 2006 did little to slow the insurgency.

The militants' fortunes in Iraq are at a low ebb, he says, and the deaths of its leaders are no doubt a factor in that, but there are many other elements involved too.

Since early 2007 the US has adopted a more proactive policy in confronting insurgents in Iraq and undermining their support within the Sunni community.

The sectarian strife on which the Sunni insurgents strived also died away as coalition and Iraqi government forces moved to curb Shia militias, our correspondent adds.

Mr Maliki is currently contesting the results of the 7 March election which was narrowly won by former prime minister Iyad Allawi.

Election officials have ordered a manual recount of votes cast in Baghdad after complaints from Mr Maliki that the electronic system of counting was unreliable.

The recount could alter the final result of the poll.

EU moves to ease Europe flight curbs

The EU has moved to ease air travel curbs imposed after much of Europe's airspace was closed because of the spread of volcanic ash from Iceland.


Transport ministers said there would be a core no-fly area, another open to all flights and a third zone available for a limited service.

The move came as the UK, Germany, the Netherlands, France and Belgium said they would begin to reopen airspace.

Airline chiefs had lambasted officials over the flight ban.

Following talks with the bloc's 27 transport ministers by video conference, EU Transport Commissioner Siim Kallas told reporters in Brussels more planes would start flying from Tuesday.

EU transport commission spokeswoman Helen Kearns told the BBC they hoped to see a 10% or 15% increase in flights on Tuesday and another 10% increase on Wednesday.

"There will be a slow and progressive opening up of the European airspace," she said.

"It has been done based on the science and based on the principle that there can be no compromise on safety."

The airline industry says its losses have soared over $1bn (£650m; 740m euros), since much of Europe's airspace was closed five days ago because of ash from southern Iceland's Eyjafjallajoekull volcano.

BA chief executive Willie Walsh was the latest airline boss to call the flight bans unnecessary.

EU Transport Commissioner Siim Kallas: "We should see... more planes start to fly"

However, a Nato F-16 fighter jet suffered engine damage after flying through the volcanic ash cloud, said one US official earlier.

In the high temperatures of an engine turbine, ash can turn to molten glass and paralyse the engine.

But experts said the volcano - which erupted last Wednesday for the second time in a month - was now spewing more steam and less ash.

Britain's air traffic control body said airspace in Scotland, parts of the north of England and Northern Ireland would reopen on Tuesday.

The two main German airlines, Lufthansa and Air Berlin, were granted exemptions from the flight ban to allow them to bring home thousands of stranded passengers.

France said it would reopen Lyon airport later on Monday, before opening air corridors for flights between Paris and southern French cities, and eventually all its other airports.
Some passenger flights will be allowed to leave Schiphol Airport in Amsterdam from Monday night, said the Dutch transport minister.

Belgium said it would begin reopening the country's airspace from Tuesday morning.


The International Air Transport Association (Iata) earlier lambasted European leaders for their inaction, calling the travel chaos a mess and an embarrassment.

Iata chief Giovanni Bisignani said: "The decision that Europe has made is with no risk assessment, no consultation, no co-ordination, no leadership."

Airspace closures were costing airlines $200m a day in lost revenue, he said.

'No compromise'

European airlines have asked the EU and national governments for financial compensation for the closure of airspace.

EU Trade Commissioner Karel De Gucht said the bloc's economy would suffer badly if the disruption continued for a long time.

"What makes me a little bit afraid is that there is no timer on this volcano," he told news agency Reuters.


But the EU's transport commissioner said there could be no compromise on safety.

The shroud of fine mineral dust particles from the volcano has spread from the Arctic Circle in the north to the French Mediterranean coast in the south, and from Spain into Russia.

Airspace was closed, or partially closed, in more than 20 countries.

Italy's civil aviation authority shut the country's northern airspace until Tuesday morning.

But airports have reopened in Austria, Estonia, Finland, Hungary and Turkey, after authorities there decided there was no longer any risk.

In Spain, where all airports were open, the government offered to let Britain and other European countries use its airports as stopovers to get passengers moving again.

The UK earlier deployed three Royal Navy warships to help pick up stranded passengers from Spain and the Channel ports.

The French railway company SNCF has said it will offer reduced fares and 80,000 extra seats between Paris and London this week.

Πανελλαδική Απεργία την Τριτη τα Περίπτερα

Εικοσιτετράωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία έχει προανήγγειλε για την Τρίτη, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Μισθωτών Περιπτέρων - Αναπηρικών Κυλικείων και Καπνοπωλών.




Η Ομοσπονδία αντιδρά στην αύξηση της φορολογίας των καπνικών προϊόντων καθώς –όπως εκτιμά- έχει πλήξει σημαντικά τον κλάδο.



Τα νέα περιθώρια κέρδους δεν επαρκούν πλέον για τη συντήρηση όλου του δικτύου λιανικής πώλησης προϊόντων καπνού και η επιβίωση των 40.000 σημείων πώλησης καπνικών προϊόντων, που απασχολούν πάνω από 100.000 οικογένειες, κρίνεται αβέβαιη.
 
πηγή: skai.gr

U.S. official: Toyota indicates it will pay $16.4 million fine

Washington (CNN) -- The Toyota Motor Corp. has indicated to the U.S. government it will pay a $16.4 million fine -- the largest ever against an automaker -- for failing to notify the Department of Transportation of a "sticky pedal" defect in its cars for at least four months, according to a senior Transportation Department official.




The company has told the government it will sign legal documents Monday agreeing to pay the maximum civil penalty of $16.375 million, according to the official, who was not authorized to speak for attribution because the agreement has not been announced.



Toyota would then have 30 days to pay the fine.



This official added that an agreement does not release Toyota from any potential criminal liability or civil liability related to the sticky-pedal defect.



The Transportation Department's National Highway Traffic Safety Administration sought the fine after it learned, through documents obtained from Toyota, that the automaker knew of sticky gas pedal problems since at least September last year, the agency said this month.



Under federal regulations, automakers are required to inform the agency within five days of determining that a safety defect exists in one of its products.



"By paying the full civil penalty, Toyota is accepting responsibility for hiding this safety defect from NHTSA in violation of the law" the senior DOT official said Sunday.



Toyota cars and trucks have been the subject of at least three separate major recalls in the past year. One was for the "sticky pedal" situation in which gas pedals, as they age, begin to stick in a partially depressed position. Another was for gas pedals that can stick on some floor mats, and a third was for braking problems on Toyota Prius hybrid cars.



The largest fine levied to date by the government on an automaker was nearly $1 million taken from General Motors in 2004 for failing to deal promptly with a windshield-wiper issue, an amount that was negotiated down from the $3 million originally sought by NHTSA.

Χρήση πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Την προοπτική επέκτασης της χρήσης πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος.




Η αρμόδια υπουργός, Τίνα Μπιρμπίλη με συνέντευξή της στα «Νέα» αναφέρει: «Ενδεχομένως τα νέα αυτοκίνητα diesel να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, πρέπει ωστόσο να εξασφαλίσουμε ότι και η ποιότητα του πετρελαίου είναι ανάλογη και βέβαια να βελτιώσουμε τις συνθήκες. Είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο πρόβλημα που το μελετάμε και θα δώσουμε την καλύτερη λύση για τους κατοίκους και το περιβάλλον της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».



Αναφερόμενη στο θέμα των ημιυπαίθριων χώρων διευκρινίζει ότι όσοι πολίτες υπέβαλαν αίτηση για τακτοποίησή τους επί Σουφλιά θα πρέπει να υποβάλλουν και νέο αίτημα στο υπουργείο, ωστόσο δεν θα πληρώσουν εκ νέου το παράβολο των 250 ευρώ.



ΠΗΓΗ : in.gr

Aκυρώσεις πτήσεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Συνεχίζονται και σήμερα, Δευτέρα, οι ακυρώσεις πτήσεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», εξαιτίας της ηφαιστειακής τέφρας που φτάνει πλέον και στη «γειτονιά» μας.




Μέχρι αυτή την ώρα έχουν ακυρωθεί 126 πτήσεις, ενώ θα πραγματοποιηθούν δέκα έκτακτες πτήσεις προς Ισπανία: επτά για Μαδρίτη και τρεις για Βαρκελώνη.



Λόγω της ηφαιστειακής σκόνης ακυρώθηκαν και 38 πτήσεις τσάρτερ που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα προς το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης». Από την Πέμπτη που παρουσιάστηκε το πρόβλημα μέχρι την Κυριακή είχαν ακυρωθεί πάνω από 70 πτήσεις.



Χιλιάδες επιβάτες με προορισμό κυρίως χώρες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης παραμένουν εγκλωβισμένοι χωρίς να είναι σαφές πότε θα μπορέσουν να αναχωρήσουν από τα ελληνικά αεροδρόμια, καθώς παραμένει κλειστός ο εναέριος χώρος δεκάδων ευρωπαϊκών χωρών.



Αυτή την ώρα το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης λειτουργεί ομαλά. Κατά τη διάρκεια της ημέρας αναμένεται να υπάρξουν ακυρώσεις σε προγραμματισμένες πτήσεις αεροσκαφών.

Τηλεδιάσκεψη για το χάος στις αερομεταφορές

Κατεπείγουσες συνομιλίες θα έχουν σήμερα οι υπουργοί Μεταφορών της Ε.Ε. μέσω τηλεδιάσκεψης για τις ανυπολόγιστες συνέπειες στις αερομεταφορές από την τέφρα του ηφαιστείου της Ισλανδίας. Μέχρι στιγμής από την αναστάτωση για πέμπτη συνεχή μέρα στις αερομεταφορές, έχουν πληγεί 6,8 εκατομμύρια επιβάτες με τις αεροπορικές εταιρείες να καταγράφουν απώλειες 200 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα. Αποκαλυπτική της ανησυχίας και η δήλωση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Σίιμ Καλάς ο οποίος τόνισε "Δεν μπορούμε απλά να περιμένουμε μέχρι να διαλυθεί η ηφαιστειακή στάχτη". Ωστόσο όπως υποστήριξε αναζητείται μία λύση που δεν θα διαπραγματεύεται καθόλου το ζήτημα της ασφάλειας.










Πιέσεις για επανεκτίμηση των μέτρων

Μέσα στις τελευταίες τέσσερις μέρες ακυρώθηκαν συνολικά 63.000 πτήσεις και δυστυχώς το μέλλον για την αποκατάσταση της εναέριας κυκλοφορίας δεν είναι ξεκάθαρο.



Από φορείς όπως η Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών και εταιρειών εκμετάλλευσης αεροδρομίων, ασκούνται πιέσεις ώστε να επανεκτιμηθούν τα προληπτικά μέτρα, θεωρώντας τα υπερβολικά.



Μάλιστα, η ολλανδική αεροπορική εταιρία KLM ανακοίνωσε ότι ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος στο μεγαλύτερο τμήμα του είναι ασφαλής, όπως έδειξαν οι επιθεωρήσεις των αεροσκαφών που έκαναν εννέα δοκιμαστικές πτήσεις.



Στα αεροπλάνα αυτά δεν εντοπίστηκε καμία βλάβη στους κινητήρες, ούτε στοιχεία για επικίνδυνη συγκέντρωση στάχτης.



"Ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος είναι ασφαλής με εξαίρεση μία περιοχή στα βόρεια, μεταξύ Ισλανδίας και Ρωσίας" δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της KLM, Πέτερ Χάρτμαν.



Στην τηλεδιάσκεψη αναμένεται οι Ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών αναμένεται να συζητήσουν επί σχετικής πρότασης ώστε οι ταξιδιώτες που παραμένουν εγκλωβισμένοι στις ΗΠΑ ή την Ασία να πετούν προς Ισπανία και ύστερα να συνεχίζουν το ταξίδι τους με τραίνο, πλοίο ή λεωφορείο.



Ο Ολλανδός υπουργός Μεταφορών Καμίελ Έρλινγκς ανακοίνωσε ότι θα έχει μία διαφορετική προσέγγιση.



Σε συμφωνία πάντως κατέληξαν η ισπανική και η βρετανική κυβέρνηση ώστε οι πτήσεις που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για το Λονδίνο να προσγειωθούν στην Ισπανία, της οποίας ο εναέριος χώρος είναι ανοικτός.



Για τον επαναπατρισμό μάλιστα των Βρετανών ταξιδιωτών, ίσως επιστρατευτούν και πλοία του βρετανικού πολεμικού ναυτικού, σύμφωνα με τον υφ. Ασφάλειας Αλαν Γουεστ.

BBC News - Airline body IATA condemns 'European embarrassment'

BBC News - Airline body IATA condemns 'European embarrassment': "And the French railway company SNCF has said it will offer reduced fares and 80,000 extra seats between Paris and London this week.
European aviation control agency Eurocontrol said only about 30% of the normal number of flights - 8,000 to 9,000 - would operate in Europe on Monday.
Mr Bisignani, of the International Air Transport Association, has said the scale of the crisis facing the airline industry is now greater than at the time of the 9/11 attacks on the US.
'The decision that Europe has made is with no risk assessment, no consultation, no co-ordination, no leadership,' he said.
'Europeans are still using a system based on a theoretical model which does not work... instead of using a system and taking decisions on facts and on risk assessment.'
He said airspace closures were costing airlines $200m (£130m) a day in lost revenue.
European airlines have asked the EU and national governments for financial compensation for the closure of airspace, British Airways says. BA estimates that it is losing between £15m and £20m a day.
IATA's Giovanni Bisignani condemns European governmentsAt the weekend, some European airlines staged test flights through parts of the ash trail blowing from Iceland, leading to questions about whether the current flight bans were necessary.
But Italy's civil aviation authority closed the country's northern airspace up to a height 22,000 feet (6,700m) until 0800 local time (0600 GMT) on Tuesday, after briefly opening it for two hours.
EU transport ministers are to hold emergency talks by video conference on the crisis.
EU Transport Commissioner Siim Kallas told a news briefing on Monday morning that the bloc would not compromise on the issue of passengers' safety."

Sponsored Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...