Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Εμπόριο : Αναζητώντας λύσεις σε έρημο τοπίο

Με προσφορές και μειώσεις τιμών επιχειρούν να τονώσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται τόσο σε είδη ένδυσης-υπόδησης και ηλεκτρονικά όσο και στον κλάδο των τροφίμων. Δεν είναι λίγες εκείνες μάλιστα που ανακοινώνουν είτε την απορρόφηση της δεύτερης δόσης του ΦΠΑ είτε ακόμη και συνεχείς προσφορές, ενώ οι πλέον συνειδητοποιημένοι επαγγελματίες του κλάδου αναζητούν νέα εργαλεία αντιμετώπισης της κρίσης και αύξησης της κατανάλωσης, απευθυνόμενοι σε επαγγελματίες.
Η μείωση της ζήτησης είναι το βασικό χαρακτηριστικό σχεδόν σε όλους τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα. Το κλείσιμο θυγατρικών χαμηλής απόδοσης, η απόλυση πλεονάζοντος προσωπικού, η πώληση μη λειτουργικών παγίων και ο περιορισμός των δαπανών προώθησης είναι ορισμένες μόνο από τις κινήσεις μείωσης του λειτουργικού κόστους στις οποίες προχώρησαν οι εταιρείες.

Βουτιά πωλήσεων, κλείσιμο επιχειρήσεων.Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ για το πρώτο τρίμηνο του έτους, στην ένδυση και την υπόδηση οι πωλήσεις έχουν πέσει κατά 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ έπιπλα, λευκά είδη, οικιακά σκεύη και υαλικά γνωρίζουν πτώση 30%. Ο κλάδος αυτός ήδη είχε δεχτεί πλήγμα από την ίδρυση μεγάλων αλυσίδων και την είσοδο πολυεθνικών στο χώρο. Η οικονομική ύφεση και η περικοπή δαπανών από τους καταναλωτές έχει ως αποτέλεσμα τη βουτιά των πωλήσεων αλλά και το κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων.

Βιβλία, εφημερίδες και γραφική ύλη καταγράφουν μείωση 30% στις πωλήσεις τους, ενώ στους κλάδους «άνθη» και «κατοικίδια» οι επιχειρηματίες μετρούν καταβαράθρωση 70% στις πωλήσεις. Μικρότερη είναι η πτώση στα καταστήματα τροφίμων. Οι αλυσίδες κάνουν λόγο για μείωση 5% του τζίρου τους. Το ποσοστό αυτό αφενός δείχνει ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να κόψουν τη διατροφή τους, από την άλλη όμως καταγράφει την αυστηρή συγκράτηση των δαπανών ακόμη και στο πιάτο τους.

Η απογοητευτική εικόνα του εμπορίου συμπληρώνεται και με άλλους δείκτες που διαθέτει η ΕΣΕΕ. Τα περιθώρια κέρδους έχουν πέσει 50%, η αποδοτικότητα των κεφαλαίων 60%, τα γενικά έσοδα μειώθηκαν 30%, ενώ σε κατακόρυφη πτώση 70% είναι η γενική ρευστότητα των επιχειρήσεων.

Όλα αυτά προκαλούν ασφυξία στους εμπόρους, με αποτέλεσμα να καθυστερούν από 120 μέχρι και 180 μέρες να πληρώσουν τις οφειλές προς τουςπρομηθευτές τους.

Καλοκαιρινός πυρετός προσφορών

Όσον αφορά το λιανεμπόριο, το φετινό καλοκαίρι αναμένεται ιδιαίτερα θερμό, καθώς μικροί και μεγάλοι έμποροι προχωρούν σε μπαράζ προσφορών, που ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και το 50%,προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πτώση των πωλήσεων, η οποία επιδεινώνεται από μήνα σε μήνα. Το Μάιο οι λιανέμποροι είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται έως 40%, με αποτέλεσμα να κάνουν λόγο για τον χειρότερο μήνα της χρονιάς και να σχεδιάζουν αλλεπάλληλα κύματα προσφορών καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Οι προβλέψεις μάλιστα λένε ότι η πτώση στις πωλήσεις θα συνεχιστεί μέχρι το Σεπτέμβριο, εξαιτίας των μέτρων λιτότητας αλλά και της αύξησης του ΦΠΑ.

Οι προσφορές αναμένεται να κλιμακωθούν με βάση το σχεδιασμό των μεγάλων πολυκαταστημάτων, όπως είναι τα Αttica, τα Νotos Galleries και τα Ηondos Center, αλλά και μεγάλων εμπορικών κέντρων. Έτσι, στο Αthens Ηeart, σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες (μόδα, σπίτι, αξεσουάρ, είδη ομορφιάς) προχώρησαν σε προσφορές έως 30%. Σε ακόμη μεγαλύτερα ποσοστά (από 20% έως 40%) αναμένεται να φτάσουν οι προσφορές των καταστημάτων στο Golden Ηall, ενώ ανάλογες κινήσεις μελετά και το Αvenue. Ποσοστά που προμηνύουν γενναίες εκπτώσεις κατά τη θερινή περίοδο, καθώς ήδη οι έμποροι θεωρούν δεδομένο ότι οι τιμές στις εκπτώσεις, που αρχίζουν στις 15 Ιουλίου, θα πέσουν κατακόρυφα.

Η συμβολή των ειδικών

Σε αυτό το περιβάλλον, η συμβολή των ειδικών ώστε να στηριχθούν οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι περισσότερο επιβεβλημένη από ποτέ. Όπως σημείωσε ο κ. Αλέξανδρος Αθανασούλας, σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης μέσω Ανθρώπινων Συστημάτων και πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της STIRIXIS A.E., σε ημερίδα που διοργάνωσε το ΕΒΕΑ με θέμα «Κρίση & λιανεμπόριο: Στρατηγικές και εργαλεία άμεσης βελτίωσης», ο κόσμος και οι αγορές αλλάζουν διαρκώς, με επιταχυνόμενο ρυθμό.

Γι’ αυτόν το λόγο πρέπει να γίνει τρόπος ζωής και επιβίωσης για τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασούλα, δύο είναι τα επίπεδα αντίδρασης: σε επίπεδο επιχείρησης (προϊόντα, τιμές, πελατειακές σχέσεις, επικοινωνία) και σε επίπεδο τοπικών αγορών, με συνεργασίες και clustering. Σημαντικό συμπέρασμα της ίδια ημερίδας είναι ότι βασικός στόχος είναι οι ενθουσιασμένοι πελάτες, που αυξάνουν κατακόρυφα το εισόδημα του λιανεμπορίου, ενώ, όπως αναφέρθηκε, «το μεγαλύτερο όπλο στην κρίση για το λιανεμπόριο είναι η συνεργασία. Κάθε εμπορικός σύλλογος, κάθε εμπορικό κέντρο πόλης, κάθε αγορά μπορεί να μετεξελιχθεί σε ανοιχτό mall».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Βασίλης Κορκίδης, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Εμείς, ως εκπρόσωποι του ελληνικού εμπορίου, θα προσπαθήσουμε σε όλα τα επίπεδα για τη διαχείριση της νέας πρόκλησης που αντιμετωπίζουμε όλοι μας. Έχουμε δείξει και στο παρελθόν ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Χρειάζεται σύνεση, ψυχραιμία και κυρίως αυτογνωσία. Και πιστεύω ότι το ελληνικό εμπόριο θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων».

πηγή : FREE SUNDAY   ΑΝΤΙΟΠΗ ΣΧΟΙΝΑ.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις από τα Stournaria

Sponsored Ads

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...